Sekarang Anda Boleh Menerbit Artikel di LookP

Berita baik! Anda kini boleh menerbitkan di laman web nombor 1 untuk Klasifikasi Professional di Malaysia, LookP.com!

Setiap bulan kami mempunyai lebih daripada 150 ribu pengunjung yang datang ke laman web kami. Lebih daripada 95% daripada pelawat kami adalah rakyat Malaysia, dan mereka mencari ulasan dan servis profesional di LookP.com.

Jika anda menjalankan perniagaan perkhidmatan profesional di Malaysia, ini adalah peluang yang baik bagi anda untuk membina reputasi untuk perniagaan anda dan juga jenama peribadi anda. Kami kini sedang membuka platform untuk anda untuk berkongsi perjalanan profesional atau pengalaman anda.

Apa yang boleh saya tulis?

Pertama sekali, kandungan mestilah unik dan berguna kepada para pembaca. Walau bagaimanapun, ia tidak perlu menjadi sesuatu yang menggemparkan atau sesuatu yang tidak pernah ditulis sebelum ini.

Anda boleh memilih mana-mana topik yang berkaitan dengan bidang kepakaran anda, ia boleh menjadi satu peristiwa yang menarik, atau pelajaran yang anda belajar dan rasa ia bernilai untuk berkongsi dengan orang lain, atau sedikit fakta yang diketahui dan orang ramai mungkin berminat untuk tahu, dan mengemukakannya dengan cara tersendiri anda.

Ketika menulis, anda boleh bayangkan yang anda menulis untuk sepupu atau bapa saudara anda yang berminat dengan profesion anda, atau anda tengah menulis kepada rakan-rakan anda untuk berkongsi pelajaran atau pengajaran.

Bolehkah saya menulis dalam bahasa yang lain?

Pada masa ini, kami menerima artikel dalam 3 bahasa utama, iaitu bahasa Inggeris, Melayu dan Mandarin. Kami mungkin menterjemahkan artikel anda ke dalam bahasa lain, tetapi kami akan memaklumkan kepada anda sebelum kami menerbitkan artikel tersebut.

Siapa pengunjung anda?

Majoriti pelawat kami datang dari Malaysia dan mereka sama ada ialah orang awam yang sedang mencari pengetahuan / nasihat / keseronokan fakta untuk industri tertentu, atau profesional lain yang menikmati membaca artikel berkaitan industry tertentu.

Berapa panjang (atau pendek) yang perlu saya tulis? Berapa banyak artikel yang boleh saya hantar?

Kami mencadangkan anda menulis artikel dalam 800 hingga 1500 perkataan, tetapi anda bebas menulis kurang atau lebih perkataan. Tapi ingat! Kualiti artikel lebih penting dari kuantitinya.

Kami tidak menetapkan had ke atas bilangan artikel yang Penyumbang boleh mengemukakan, selagi penulisan anda adalah berkualiti dan berguna kepada pembaca. Dengan itu, kami lebih gembira untuk menyiarkan mereka.

Bolehkah saya menerbitkan artikel saya yang disiarkan di blog saya dalam LookP?

Kita tidak mengalukan sebarang artikel dari sumber lain. Kami hanya menerima artikel yang belum diterbitkan di mana-mana platform sebelum ini. Tetapi anda boleh hantar artikel yang diubah, yang mungkin mempunyai topik dan struktur kandungan yang sama, tetapi berbeza daripada apa yang anda terbitkan sebelum ini.

OK, saya berminat, di mana saya bermula?

Bagus! Hantarkan pesanan di sini, dan beritahu kami sedikit tentang diri anda dan apa yang anda bercadang untuk menulis, kami akan kembali kepada anda secepat yang mungkin.

Jika anda mempunyai sebarang soalan, rasa bebas untuk mengulas di bawah dan maklumkan kepada kami.

Share