Pakar Kulit Popular di Kuala Lumpur dan Selangor-Malaysia

Kami semua mesti pernah dengar cerita menakutkan tentang doktor pakar kulit, tetapi pada masa yang sama, kita juga mendapati terdapat banyak permintaan untuk mengesyorkan pakar kulit yang baik juga. Berikut adalah senarai pakar kulit untuk seluruh Malaysia bersama-sama dengan pendapat orang tentang mereka.

Tanpa mengambil kira cerita-cerita menakutkan tersebut, terdapat banyak pakar kulit yang baik di seluruh Malaysia. Jadi, kami telah membuat senarai 6 pakar kulit di kawasan Kuala Lumpur dan Selangor, yang boleh anda pertimbangkan sekiranya anda memerlukan perkhidmatan doktor kulit.

  1. Klinik Pakar Kulit Ting

Perkhidmatan di sini dibahagikan kepada dua, iaitu perubatan dan kosmetik. Perkhidmatan perubatan adalah lebih untuk keadaan kulit akibat penyakit, masalah rambut dan lain-lain, manakala perubatan kosmetik lebih untuk penyingkiran parut, penyingkiran tatu dan lain-lain. Lokasi klinik ini sesuai kerana ia adalah di tengah-tengah KL, bertempat di Jalan Imbi, Bukit Bintang. Apabila saya melakukan penyelidikan saya untuk pakar kulit di internet, banyak mengesyorkan klinik ini kerana kualiti perkhidmatannya yang baik. Doktor klinik ini, Dr. Ting Hoon Chin mempunyai banyak pengalaman dan adalah seorang yang tidak suka putar-belit. Sesetengah orang mungkin mendapati perlakuan beliau agak dingin tetapi perkhidmatan baik adalah dijamin. Kelemahan klinik ini adalah, ia sangat popular di kalangan penduduk tempatan, jadi masa menunggu adalah panjang. Anda perlu bersedia untuk menunggu masa yang lama untuk giliran anda dengan doktor. Ia adalah dinasihatkan untuk memanggil klinik untuk mendapatkan temu janji pertama sebelum datang ke klinik. Jika tidak, anda mungkin perlu menunggu beberapa jam. Jika anda memilih untuk terus pergi, anda boleh membawa seorang rakan bersama anda, banyak masa untuk mengejar gossip semasa. Harga yuran setiap lawatan adalah beebeza mengikut keadaan kulit anda. Ia adalah dinasihatkan untuk membawa sekurang-kurangnya RM300 (termasuk ubat-ubatan, jika ada) untuk kali pertama anda. Mungkin ada yang berfikir yang ia mahal, tidak semestinya anda akan dikenakan bayaran RM300 atau lebih, tetapi adalah lebih baik untuk membawa dari menyesal nanti.

  1. Klinik Pakar Kulit Ranjit

Klinik ini terletak di Petaling Jaya, Selangor. Doktornya, Dr. Ranjit Singh mempunyai banyak pengalaman dan pengetahuan mengenai masalah kulit dan juga masalah keguguran rambut. Kebanyakan pesakit yang dating kepadanya adalah untuk masalah kulit kepala gatal, jerawat, dan keguguran rambut. Beliau melakukan diagnosis cepat, rawatan yang berkesan dan cekap. Kebanyakan pesakit pulih selepas hanya tiga sesi dengan beliau. Itu cepat. Sesetengah mungkin mempunyai keraguan tetapi apabila saya membuat kajian saya, saya tidak jumpa apa-apa aduan mengenai rawatan beliau. Jika anda masih mempunyai keraguan, telefon klinik dan tanya. Anda membayar untuk mendapatkan kulit yang baik. Seperti klinik pertama, klinik ini juga sentiasa penuh dengan pesakit. Jadi, bersedia untuk menunggu masa yang lama. Lebih baik, buat temujanji. Setakat ini, tiada aduan mengenai harga jadi kemungkinan munasabah dan sesuai dengan perkhidmatan yang diberikan. Jadi, jangan bimbang tentang bajet anda. Anda sentiasa boleh meminta doktor untuk buat mengikut bajet anda. Walaupun tidak ada aduan mengenai perkhidmatan doktor dan doktor tersebut, terdapat aduan mengenai kakitangan yang dikatakan sombong dan kurang ajar, tetapi ini tidak mengelak pesakit daripada melawat klinik ini.

  1. Klinik Pakar Kulit Ko

Ini boleh dikatakan pakar kulit yang paling terkenal di Malaysia. Ko Skin Specialist dikendalikan oleh doktor-doktor profesional yang berpengalaman luas. Klinik ini mempunyai banyak cawangan di seluruh negara. Jadi, anda tidak perlu membuat perjalanan khas untuk dirawat di sini. Hanya pergi ke cawangan klinik berhampiran anda. Mereka menyediakan sahaja penyelesaian kulit estetik tetapi juga untuk kehilangan rambut dan obesiti, dan mereka juga menyediakan pembedahan kosmetik untuk mencantikkan diri. Kakitangan di sini juga dilatih untuk pakar di bahagian masing-masing. Julat harga di klinik ini adalah lebih tinggi daripada klinik lain. Oleh kerana ia dikendalikan oleh profesional, pesakit cenderung untuk berasa lebih selamat di sini untuk rawatan yang mereka lakukan. Perunding akan berterus-terang dan menerangkan setiap maklumat secara terperinci. Mereka tidak memaksa pesakit dan memberi masa kepada pesakit untuk membuat keputusan sama ada untuk meneruskan atau tidak. Mereka juga menjawab soalan yang ditanya dengan penuh kesabaran dan butiran yang penuh. Kekurangan lain di klinik ini selain harga adalah, klinik ini sentiasa sibuk. Jadi, untuk mendapatkan temujanji atau untuk menjadualkan pembedahan mungkin mengambil masa yang panjang kerana senarai yang sentiasa penuh. Ia adalah lebih baik untuk menelefon dan mendapatkan temujanji secepat mungkin untuk mengelakkan menunggu dalam barisan.

  1. Klinik Pakar Kulit Nathan

Klinik Pakar Kulit Nathan adalah sebuah sebuah klinik keluarga di mana seorang bapa dan anak lelakinya merawat pesakit di sini. Tan Sri Dato 'Dr. Nathan Sr. juga dipanggil "Datuk" semua masalah kulit kerana beliau sangat berpengalaman dan mempunyai pengetahuan yang luas tentang bidang ini. Beliau juga berkhidmat di Hospital Assunta. Si bapa lebih tertumpu kepada rawatan kulit manakala anak lelakinya, Dr. Nathan Jr. adalah lebih khusus dalam masalah rambut. Dr. Nathan Junior boleh didapati di klinik di Menara UOA Bangsar kebanyakan masa, tetapi Dr. Nathan Senior sentiasa ulang-alik dari Hospital Assunta dan klinik mereka. Ia adalah lebih baik untuk membuat temujanji sebelum pergi kerana anda mungkin tidak dapat jumpa salah satu doktor ini jika anda pergi terus ke klinik. Terdapat seorang rakan kongsi lain di klinik ini dan perkhidmatan yang diberikan adalah sama seperti dua doktor yang lain. Sebab klinik ini semakin popular, tidak syak lagi masa menunggunya adalah panjang. Bagi harga, ia boleh dikatakan bahawa julat harganya berpatutan dan dianggap murah. Ia amat disyorkan untuk datang ke sini jika anda pertama kali membuat rawatan kulit.

  1. Klinik Pakar Kulit Noh

Klinik ini terletak di sekitar Jalan Tunku Abdul Rahman yang berada di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur. Ia berada bertentangan dengan Pawagam Odeon. Untuk mencarinya, hanya bertanya di mana “Gerai Kebab” terkenal terletak. Klinik ini terletak betul-betul di atas gerai tersebut. Doktor yang menjalankan klinik ini ialah, Dr. Mohd Noh Idris yang sangat berpengalaman di bidangnya. Beliau mempunyai banyak pengalaman menyelesaikan masalah pesakit kulit. Setakat ini, rawatan beliau tidak ada apa-apa aduan atau sebarang kes salah diagnosis. Klinik ini telah berjalan selama bertahun-tahun. Pada masa yang sama, walaupun perkhidmatan yang diberikan adalah baik doktor tidak hanya memberi tumpuan kepada klinik ini tetapi juga bekerja di hospital lain (Tawakal). Jadi, beliau selalu datang lewat ke klinik beliau di mana pesakit telah menunggu doktor seawal pukul 7:00 pagi. Bayaran di sini juga sangat mahal dan mereka tidak menerima apa-apa jenis kad sama ada kad debit atau kad kredit. Jadi bersedia untuk membawa banyak wang tunai dengan anda. Kaedah rawatan boleh dianggap kuno kerana untuk kebanyakannya, beliau tidak menggunakan teknologi baru yang telah mengubah industri ini dalam prospek yang lebih baik. Aduan yang diberi oleh pesakit sebelum ini adalah yang penyambut tetamu adalah biadap dan tidak menghadiri pesakit dengan baik apabila ia berhampiran waktu rehat atau masa tutup klinik itu. Selain itu, adalah masa menunggu yang sangat lama. Walaupun terdapat banyak aduan tentang masa dan pengurusan klinik, klinik ini mempunyai banyak pelanggan setia. Ia telah menjadi satu klinik keluarga bagi banyak pesakit.

  1. Dr. Priya Gill

Dr. Priya Gill berkhidmat di Hospital Manipal sebagai doktor pakar kulit. Beliau adalah seorang pakar kulit yang mesra dan mengambil masa untuk memahami masalah pesakit beliau dan juga mengenali gaya hidup mereka. Beliau sangat teliti dalam rawatan beliau dan menjelaskan kepada pesakitnya tentang semua prosedur secara terperinci. Beliau suka kerja beliau di mana beliau membantu untuk merawat semua jenis penyakit kulit. Fokus utama beliau adalah masalah jerawat, pigmentasi, alahan, kesihatan seksual, penyegaran kulit, penyingkiran rambut dan perubatan estetik. Beliau juga melakukan perundingan sambilan di Pusat Perubatan ParkCity dan Columbia Asia Petaling Jaya. Ia adalah mudah untuk menghubungi beliau sama ada melalui panggilan telefon atau Facebook. Menurut ulasan pesakit beliau, yuran beliau adalah munasabah dan berbaloi dengan layanan yang diberikan oleh beliau. Beliau sangat berdedikasi ke arah pesakit beliau dan akan cuba untuk merawat penyakit ini dengan sentuhan peribadinya sendiri. Beliau cuba menghabiskan banyak masa dengan setiap pesakit dengan mengetahui gaya hidup mereka dan mencari punca yang mencetuskan penyakit kulit. Untuk kali pertama, bersedia untuk mempunyai perundingan yang lama untuk mengenali masalah anda. Beliau dipercayai menjadi salah seorang doktor dermatologi yang terbaik di luar sana.

7. Sliq Clinic

Sliq Clinic adalah klinik pertama yang terletak di Oasis Ara Damansara yang menawarkan rawatan yang terbukti secara perubatan dan selamat untuk memenuhi keperluan rawatan estetik anda. Doktor Steve Chia mempunyai pengalaman dan pengetahuan luas dalam menangani masalah kulit. Beliau juga akan menasihati pesakit cara menjaga kulit mereka untuk menangani masalah-masalah kulit. Klink Sliq menyediakan pelbagai jenis terapi dan rawatan perubatan muka, tetapi apa yang membuatkan mereka istimewa adalah mereka menawarkan rawatan estetik & anti-penuaan dengan menggunakan teknologi terkini iaitu teknologi laser terkini yang diluluskan oleh FDA. Klinik Sliq agak popular kerana berdasarkan ulasan yang diberikan oleh pelanggan mereka, kebanyakan mereka berpuas hati dengan perkhidmatan mereka. Selain itu, perkhidmatan pelanggan yang mesra dan persekitaran yang selesa di Klinik Sliq membuat pelangan berasa selesa apabila menjalani rawatan di sini. Jika anda menghadapi masalah kulit atau keinginan untuk mempunyai kulit yang lebih baik, anda boleh mendapatkan temu janji di sini dan berjumpa dengan pakar kulit mereka. Malah, anda juga tidak akan menyesal untuk mendapatkan rawatan anda di sini kerana harga di sini juga berpatutan serta rawatan yang diberkan tidak akan menjejaskan kehidupan sosial anda .

8. Dr Elson Chee Chern Shiung

Dr Elson merupakan pakar kulit popular yang bertugas di Klinik Bliss. Dr. Elson mengetuai pasukan profesional yang berpengalaman dalam industri kecantikan dan kesihatan yang juga bekerja bersama-sama dengan beliau. Dr Elson adalah seorang pengubat professional dengan lebih daripada 6 tahun pengalaman dalam rawatan penambahbaikan kecantikan dan juga prosedur estetik tidak invasif. Berdasarkan kajian yang diberikan oleh pelanggan dari New Zealand, pelanggan beliau amat gembira dan puas hati dengan rawatan yang mereka dapat dari Dr. Elson. Selain itu, kakitangan Klinik Bliss semua ramah dan baik, dan semasa rawatan, pelanggan mereka rasa amat selesa. Selain daripada rawatan kulit, mereka juga menawarkan rawatan laser penyingkiran tatu. Kebanyakan pelanggan mereka pernah mendapatkan rawatan dari pakar kulit lain diluar sana sebelum mereka mendapatkan rawatan dari Dr Elson dan memutuskan untuk terus mendapatkan rawatan lanjut di Klinik Bliss. Masih mencari pakar kulit? Boleh hubungi Klinik Bliss untuk mendapatkan temujanji dan berjumpa dengan Dr Elson untuk rawatan selanjutnya.

Jadi, di sini adalah 6 dermatologi yang kita suka, yang mana satu adalah kegemaran anda? Adakah anda mempunyai pakar kulit yang lain yang anda rasa kami di sini? Maklumkan kepada kami dengan menghantar e-mel kami di sini. Anda juga boleh klik pautan ini untuk mengetahui ulasan untuk pakar kulit yang lain di Malaysia.

Share